http://www.zf.ro/companii/ce-spune-consiliul-concurentei-despre-preturile-practicate-de-lidl-dupa-preluarea-magazinelor-plus-11789277

Aceste concluzii sunt o dovadă că mărimea cotelor de piață nu este singurul element care trebuie luat în considerare pentru evaluarea posibilelor efecte ale unei concentrări economice, așa cum a concluzionat astăzi, 18 decembrie 2013, Consiliul Concurenței, ca urmare a primei monitorizări ex-post a unei concentrări economice din România – cazul Lidl/Plus.
Deși cotele de piață Lidl și ale rețelei Plus ajungeau până la 40-45% în unele piețe locale, depășind astfel nivelul de alertă, s-a constatat că prețurile din magazine nu au crescut peste media din piață, ulterior tranzacției, cu excepția celor de la produsele de primă necesitate – pâine, lapte, ulei – pentru care cererea este în general rigidă.
Monitorizările ex-post sunt folosite frecvent și sunt utile autorităților de concurență pentru ”reglarea” metodelor de analiză în concentrări economice ulterioare.
Domnul Valentin Mircea, care din ianuarie 2014 va prelua poziția de Senior Partener al Mircea și Asociații a declarat:
”Mă bucur de aceste concluzii, în condițiile în care am făcut parte din comisia care a autorizat această concentrare și am propus realizarea monitorizării ex-post, astfel încât dubiile care existau cu privire la evoluția viitoare a prețurilor să fie supuse unei metode științifice de evaluare. Analiza ex-post nu duce la reanalizarea deciziei de autorizare dar dacă în vreun caz rezultatele ar fi negative autoritatea de concurență are posibilitatea să investigheze existența unui eventual abuz de poziție dominantă, pe lângă învățăturile pe care le poate trage pentru abordarea unor situații similare în viitor.”